Tävling?

Hej tänkte bara kolla , såg en Sponsrad Webhallen annons på Fb att ni lottar ut 50+ Ps5 med sista dag 28 mars , är detta scam eller har ni hunnit ifatt med förbokningar så ni kan lotta ut nu? Tävling är ju alltid kul men känns ju lite konstigt när man fortfarande väntar på sin förbokning -_-
Fredric Danielsson

Kommentarer

• Hejsan Fredric,

Detta är en scam. Vi är inte ikapp och det är inte troligt att vi ändå skulle lotta ut ps5or.
    Liisa
  • Du råkar inte ha en printscreen på annonsen?
    Liisa
  • Hej lisa

Bifogar print screen på efterfrågad annons, såg riktig ut när jag såg den så var värt o kolla med er iaf
    Fredric Danielsson
  • Tack så mycket! Jag tar detta vidare.
    Liisa
  • Anmäld, bifogar skärmdump också.
     mvh  Peter

Peter Bornius
  • Hej Peter,

Vi har tog bort den i Fredags. Såg du denna efter?
    Liisa
  • Såg den igår (måndag 29/1).

Mvh
    Peter
    Peter Bornius
  • Såg den nu på Instagram. Misstänkte att det var en scam dels pga tävlingen men och att de använde sig av Google drive dokument. Hann tyvärr inte göra en print men den var till utformning exakt som förut.
    Mats Blom
  • Hej Webhallen,
    Är detta en tävling som ni har lagt ut från er FB-sida? Den låg ute igår och eftersom den var från er trodde jag den var äkta och började fylla i uppgifter.

Tacksam för informativa svar vad ni tänker göra om den inte är från er FB-sida, för hur kan i såna fall den vara länkad till er på FB? Vad tänker ni göra åt saken om det är ett bedrägeri?

Tack,

Frederic

Rhino
  • Hej Webhallen,
    Den här annonsen låg uppe igår 30/3 också och eftersom den var från ert konto trodde jag tyvärr att den var äkta. Jag fyllde i lite uppgifter tills jag kom till ett väldigt konstigt formulär då jag avbröt men trots det har jag idag blivit uppringd av två företag med hänvisning till tävlingen.
    Hur kan den komma från ert konto om det är en scam? Har ni gjort något för att anmäla detta och vet ni vilka som ligger bakom?

Robbie
  • Fyll aldrig i sådana uppgifter. Låter det för bra för att vara sant så är det oftast det!
    Den är inte från vårat konto och tyvärr kan jag inte svara på vem som gör detta eller hur vi får bort det. Jag vidarebefodrar denna info uppåt och så fixar dem det.
    Liisa
  • Vill meddela att det fortfarande cirkulerar på instagram och ser inledningsvis väldigt officiellt ut fram tills man når formuläret men då antar jag att skadan redan är skedd för vissa utav oss som blir lite heta på gröten, eftersom uppgifter fylls i innan formuläret.
    Palle
  • Hej Palle,

Har skickat vidare till relevanta avdelningar.
    På Facebook kan man alltid kontrollera oss på följande sätt:

Den blå bocken innebär att vi är verifierade, och är det enda konto vi har.
    Vid tävlingar och dylikt så hänvisar vi ytterst sällan till andra hemsidor än våra egna och är mycket tydliga gällande sätt att delta i tävlingar, oftast sker detta via mail eller i butik.
    Fyll aldrig i uppgifter på hemsidor eller formulär utan att han kontrollerat ordentligt vart de faktiskt går. Om det låter för bra för att vara sant, är det tyvärr oftast det.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag.

Elvina
  • Dök upp idag 28/2 på FB
    Emelie
  • Dök upp idag (23/4) på instagram som annons

Julia
  • Tack Julia, tar detta vidare.

Ha en trevlig dag!
    Liisa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.