Hej! På forumet samlar vi information och svar på frågor du kan ha gällande våra butiker och produkter.
Kanske har någon annan haft samma fundering som du?
Webhallen Sverige AB som koncept grundades 1999 i en liten lägenhet i centrala Stockholm och har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges ledande återförsäljare inom hårdvara, hemelektronik, gadgets, spel och film.
Framgångskonceptet har hela tiden varit att ständigt expandera och tänka stort, samtidigt som vi håller ett stadigt tag om våra rötter som hårdvaru- och spelentusiaster.
Som kund hos oss vill vi att du alltid ska känna tillit till att vi har passion för teknik och spel som gör att vi kan hjälpa dig att fatta rätt beslut.
Det går alldeles utmärkt att returnera artikeln/ordern tillsammans med ifylld ångerblankett, samt information om att du ångrar köp. Det kan du göra i en av våra fysiska butiker, eller via post.
Adress för retur av företagspaket:
Webhallen Service & Returns
Björnstigen 89
170 72 SOLNA
Man hittar ångerrättsblanketten här - https://new.webhallen.com/se/info/15-Angerratt-och-oppet-kop
Här kan man köpa en fraktsedel via Postnords hemsida: https://portal.postnord.com/skickadirekt/ - annars kan man också göra det via ombudet direkt.
Välj leveranssätt "Till Brevlåda" och kryssa i "Företagsleverans" som tillägg. Observera att returnerade varor som skickats som PostNord Mypack eller andra fraktsätt som kräver att vi hämtar ut paketet hos ombud inte kan hämtas ut av oss. Webhallen ersätter inte porto för returer som hamnat hos ombud.
Be alltid om ett inlämningskvitto vid retur av företagspaket via ombud.
Vi rekommenderar alltid att artiklar returneras kompletta i kartong, i nyskick samt att eventuell mjukvara har återställts. Det går givetvis bra att genomföra en retur även om detta inte uppfylls, men vår returavdelning förbehåller sig rätten att göra ett avdrag som motsvarar nuvarande skick.
"Välj leveranssätt "Till Brevlåda" och kryssa i "Företagsleverans" som tillägg."

Är det tvång att använda tillägget "Företagsleverans före kl 17:00 nästa vardag (200 kr)" (se bild, inringning)?
Jag menar, fraktpriset går från 49 kr till hela 200 kr, för det tillägget!
Det enda detta tillägget gör är väl ni får mitt paket fortare? Även utan tillägget får ni mitt paket.
I "ångerrätt och öppet köp" -FAQ'en står det bara "Välj tillvalet företagspaket.". Inget om "företagsleverans" som ett tillägg.
Hej Viktor,
Det stämmer. Du behöver inte kryssa i snabbfrakt för extrapengarna.
Ja det gör vi!
Enklast är om du kontaktar vår support så får du hjälp att returnera tvn och så lägger de upp en ersättning.
Kontakta oss här
När jag lyfter det här över tfn med kundtjänst är det en medarbetare som är totalt likgiltig och ingen servicekänsla what so ever.. tyvärr medför den här upplevelsen att jag kommer dra mig för att handla på webhallen igen..
Vi har skrivit in att det är företagspaket som gäller men vi får kika på om vi kan göra det tydligare.
Anna
Vad händer?
Mvh.
Kontakta supporten!