Retur

Beställde fel minne skulle behöva göra en retur samt beställa rätt
Roger Nordhstaff

Kommentarer

  • Hej,

    Det går alldeles utmärkt att returnera artikeln/ordern tillsammans med ifylld ångerblankett, samt information om att du ångrar köp. Det kan du göra i en av våra fysiska butiker, eller via post.

    Adress för retur av företagspaket:

    Webhallen Service & Returns
    Björnstigen 89
    170 72 SOLNA

    Man hittar ångerrättsblanketten här - https://new.webhallen.com/se/info/15-Angerratt-och-oppet-kop

    Här kan man köpa en fraktsedel via Postnords hemsida: https://portal.postnord.com/skickadirekt/ - annars kan man också göra det via ombudet direkt.
    Välj leveranssätt "Till Brevlåda" och kryssa i "Företagsleverans" som tillägg. Observera att returnerade varor som skickats som PostNord Mypack eller andra fraktsätt som kräver att vi hämtar ut paketet hos ombud inte kan hämtas ut av oss. Webhallen ersätter inte porto för returer som hamnat hos ombud.

    Be alltid om ett inlämningskvitto vid retur av företagspaket via ombud.

    Vi rekommenderar alltid att artiklar returneras kompletta i kartong, i nyskick samt att eventuell mjukvara har återställts. Det går givetvis bra att genomföra en retur även om detta inte uppfylls, men vår returavdelning förbehåller sig rätten att göra ett avdrag som motsvarar nuvarande skick.
    Liisa
  • "Välj leveranssätt "Till Brevlåda" och kryssa i "Företagsleverans" som tillägg."

    Är det tvång att använda tillägget "Företagsleverans före kl 17:00 nästa vardag (200 kr)" (se bild, inringning)?
    Jag menar, fraktpriset går från 49 kr till hela 200 kr, för det tillägget!
    Det enda detta tillägget gör är väl ni får mitt paket fortare? Även utan tillägget får ni mitt paket.

    I "ångerrätt och öppet köp" -FAQ'en står det bara "Välj tillvalet företagspaket.". Inget om "företagsleverans" som ett tillägg.

    Viktor

  • Hej Viktor,

    Det stämmer. Du behöver inte kryssa i snabbfrakt för extrapengarna.
    Filip
  • Sparar ni digitalt kvitto på allt man köper i butik?
    Jonas
  • Hej Jonas,

    Ja det gör vi!
    Liisa
  • Hej jag har en fråga   bställde  n tv  har betalt och iarmee skulle leverera  vilket blev  massa strul        kan jag lägga en ny beställning på samma vara   fast annat leveransföretag    det jag unrar över hut blir det med betallning  då  jag redan betalt
    Johan Persson
  • Hejsan,

    Enklast är om du kontaktar vår support så får du hjälp att returnera tvn och så lägger de upp en ersättning.

    Kontakta oss här
    Liisa
  • Vill verkligen uppmärksamma konsumenter att se till så det skickas som företagspaket och inte "vanligt" paket. Detta tycker jag inte direkt framgår på hemsidan. Jag lämnade in min retur till ett vanligt postombud tillsammans med adressen som står att man ska skicka till, för det fick jag betala 110kr. Sedan tänkte inte jag mer på det, 1,5v senare hör jag av mig till Webhallens support och ger dom kolli ID och får då tillsvars att paketet är på väg till dom. När jag själv sedan söker på paketet visar det sig att det gått tillbaka till mitt utlämningsställe där jag bor, där har det legat ca 1v. Hade jag väntat längre som kundtjänst antydde så hade jag antagligen åkt på en avgift för icke uthämtat paket. När jag hämtar ut paketet så får jag då betala 110kr i fraktavgift för att det returnerades tillbaka till mig. Så i slutändan blev min produkt 250kr dyrare.. tack för den webhallen!

    När jag lyfter det här över tfn med kundtjänst är det en medarbetare som är totalt likgiltig och ingen servicekänsla what so ever.. tyvärr medför den här upplevelsen att jag kommer dra mig för att handla på webhallen igen..
    Peter
  • Tråkigt att höra Peter!
    Vi har skrivit in att det är företagspaket som gäller men vi får kika på om vi kan göra det tydligare.
    Liisa
  • Jag är i nästan samma situation. Har skickat tillbaka mitt paket som företagspaket, fått pengarna tillbaka, men fått avisering om en ny leverans jag inte beställt. Har ännu inte hämtat ut den och har blivit lovad en följesedel för återsändande som ännu inte kommit. Tiden för att hämta ut paketet har snart gått ut.
    Anna
    Anna
  • Beställde fel vara och har använt klarna som betalningsmetod. Lämnade tillbaka varan i butik och fick ett returkvitto. Blev upplyst om att ni kommer att ta bort köpet och att det sedan kommer att synas efter någon dag  Men nu har det gått två veckor och mitt köp hos Klarna är fortfarande inte makulerat.

    Vad händer?

    Mvh. 


    Alex
  • Hej Alex,

    Kontakta supporten!
    Liisa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.