Reklamation
Hej, jag var i er butik idag och lämnade in en produkt för reklamationsärende då den slutat fungera. Inköpt december 2020. Ville helst ha en liknande produkt som inte fanns i lagret men det fanns likvärdiga produkter till ett högre pris då jag skulle betala mellanskillnaden och avvaktade och ville ha pengarna istället. Men då nämner er personal att ni gör ett årsavdrag på produkten 20 procent för reklamationer om ni ska betala ut i pengar och i regel är det 33procent men detta tycker webhallen är för högt och därav 20%. Men på mitt konto fick man fullt tillbaks utan avdrag. Vilken jag aldrig hört tidigare och ifrågasatte då jag undrade om det var något nytt. Jag har själv jobbat inom handels i flera år och aldrig hört talas om de ifall det är fel på varan. Jag hade inga problem och ta tillgodokvitto då jag ändå handlar hos er. Men när jag frågade om avdraget vart jag bara hänvisad till en paragraf och att ni alltid haft så i 5 års tid. Tycker de va riktigt dåligt förklarat och köper det inte. Nu kom jag in med min dotter och ville inte ha någon diskussion. Men köper inte deras
Ni får gärna förklara för mig hur de är ok att betala utan avdrag på en produkt som inte fungerar (i detta fall en tv sticka som inte tar emot strömmen längre) i tillgodokvitto men med avdrag ifall man vill ha pengarna tillbaks?
Fick ingen förklaring om slitage eller annat utan årsavdrag som webhallen gör på reklamationer. Väntar på en återkoppling. Tack på förhand.
Ni får gärna förklara för mig hur de är ok att betala utan avdrag på en produkt som inte fungerar (i detta fall en tv sticka som inte tar emot strömmen längre) i tillgodokvitto men med avdrag ifall man vill ha pengarna tillbaks?
Fick ingen förklaring om slitage eller annat utan årsavdrag som webhallen gör på reklamationer. Väntar på en återkoppling. Tack på förhand.
Följ inlägget
1
följare
Hej Ranjit,

Nyttjande avdrag är något som de flesta butiker använder sig av.
Du kan läsa mer om det här:
https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/fel-pa-varan-som-kunden-kopt/