Playstation 5 Supply Drop Uppdatering
Playstation 5 Supply Drop!
Idag släppte vi Playstation 5 Standard Edition på hemsidan vid följande tid:
Idag släppte vi Playstation 5 Standard Edition på hemsidan vid följande tid:
- 09:30
- Vi kommer gå igenom för att kontrollera om vissa kunder köpt enheter förut, och om så är fallet kommer de avbeställas för att gå till kunder som har placerats i kö pga. överbokning.
- De som har en order där vi inte idag har varan i lager kommer hamna i kösystem inför kommande leveranser, så har ni en order så gäller den om ni önskar behålla den.
Följ inlägget
27
följare
"Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
Betyder det att man hamnat i kö istället?
Jag tolkade er kommunikation som att ni skulle släppa ett antal PS5 i vågor, dvs ett visst antal konsoler vid de tre olika tidpunkterna. Jag trodde att ni gjorde så här för att göra det lättare för kunder att planera.
Det är uppenbart när jag läser kommentarerna på Facebook att jag inte är ensam om att ha tolkat det på det här sättet.
Men nu så släppte ni alla vid 0930. Jag missade 0930 p.g.a jobbet men tänkte att jag försöker 1030, vilket jag nu förstår inte är någon idé.
Jag är väldigt förvånad över att ni trodde att det skulle finnas några exemplar kvar efter 0930 om ni släpper allt samma tid.
Jag föreslår att ni antingen kommunicerar EN tid när nya exemplar släpps för beställning, eller så delar ni upp antalet exemplar under dagen.
Hej vi beställde Playstation 5. Och jag ser att klarna har reserverat belopp (två gånger).
Hjälp!
Jag har dock ingen order nummer eller liknande
1). Ni skulle släppa x hundra åt gången, men tydligen så gjorde ni allt direkt istället?
2). Även om man kom till betalsätt så buggar den ut (skickade mig inte vidare till att verifiera paypal betalningen, utan slängde mig endast till första sidan, men påstod att jag hade köpt en så det gick inte att göra något nytt försök)
3). Er kundsupport kunde ej hjälpa att slutföra betalningen på skapad men ej slutförd beställning.
4). Er Kundsupport fick uppenbarligen ingen information om att det inte skulle bli mer släpp, så de lämnade dessutom ut felaktig information.
Ska jag ta det som att jag fick ett PS5 eller nej?
Jag förstår helt och hållet att det kommer ta ett tag att gå igenom alla köp men jag vill bara vara säker!
Hur kunde det bli så här?
Trodde inte det hela skulle fungera som ett nytt tillfälle att ställa sig i kö. Inte så konstigt att allt tog slut 9:30 om alla som köpte efter att det blev slutsålt i systemet automatiskt placerades i en kö.
Borde väl ha varit att alla som lade en order efter det blev slutsålt får sin order annullerad och måste vänta tills nästa släpptid 10:30 eller 13:30. Att det blev högt tryck på sidan tror jag inte precis kom som en överraskning.
Eller har jag missuppfattat hela konceptet med tre släpptider?
Då systemet överbelastades på grund av högt tryck vid 09:30 så släppte systemet igenom fler ordrar än vad våra begränsningar som satts klarade av.
Muren rämnade helt enkelt.
Då vi redan då hade mer beställningar än produkter, så fanns det inte produkter kvar till släppen 10:30 och 13:30.
Det är tyvärr resultatet av ett tekniskt fel och vi beklagar att det inte höll och kommer ta det vidare till berörda avdelningar för att förebygga att detta händer igen.
Efter lite efterforskningar har produkter som RTX kort, släppts på detta viset tidigare för att testa funktionen och då fungerat utan problem trots högt tryck.
Om man har fått en orderbekräftelse där det står att varan inte finns i lager, placeras man då i en reservationskö inför kommande leveranser.
Detta är inget som var planerat, men beslutades att låta dessa ligga.
Vill man inte behålla sin bokning om den är förbetald med förhoppningen att få en vara som fanns i lager kan man kontakta vår support på support@webhallen.com för att avbeställa och få återbetald eller gå in i sin profil och avbeställa.
Annars kommer man tilldelas en konsol i den ordning som man kom i ordersystemet.
Har det gjorts en reservation via bank eller Klarna eller dragits pengar och ni inte fått en orderbekräftelse, får ni även där kontakta vår support med utdrag och uppgifter som användes vid köpet så vi kan lokalisera detta.
Då överbelastningen skedde väldigt fort så jobbade vi så snabbt vi kunde internt för att bekräfta informationen, och vår kundtjänst gav den informationen dom hade vid kontakttillfälle.
Om felaktig information har delats ut så beklagar vi detta, men kan bara hänvisa till att dom informerade kunder med den informationen dom hade fått vid det tillfälllet.
Vi kommer att ta detta på stort allvar och undersöka internt vad som kan ha påverkat systemets begränsningar, men i det här fallet var inte systemet med på det tryck som skedde.
Förhoppningen är att vi kan komma ut med mer detaljerad information under kommande dagar för att förtydliga, och ber om ert överseende att det inte alltid blir som man tänkt.
Önskar er alla en trevlig helg och tackar för er feedback.
PS5an såldes med försäkring och står inte i mitt namn överhuvudtaget. Bara bokningen. Kan man göra något åt det?
Ja det är ju såklart tråkigt.
Tyvärr kan vi inte göra något åt det i nuläget då scalpers också skulle kunna ange samma orsak. Du får nog helt enkelt beställa en till från någon av våra konkurrenter.
Vi hoppas på att bristen löser sig snart.
Ha en bra dag!