Leveranstider och saldo under peak
Hejsan,
Ni är många som undrar över era ordrar. Leveranstid och saknat lagersaldo.
Tack för erat tålamod och visad hänsyn! Vi beklagar fördröjningarna.
https://www.webhallen.com/se/campaign/7679-Black-Week-2020-Information?page=1
Ni är många som undrar över era ordrar. Leveranstid och saknat lagersaldo.
- Tyvärr har vi högt tryck på vårt lager vilket gör att vi har lite leveranstid än vanligt.Din order kommer att skickas så fort det bara går.
- Produkten finns i webblager men står som "ej i lager" i orderbekräftelsen. Vi har ett fel i våra lagersystem just nu på grund av Black Friday trycket, din produkt finns i detta fall i vårt reservlager och den är upplagd för att skickas inom kort.
- Då många mailar/ringer/chattar med anledning av dessa frågor så har supporten väldigt mycket just nu och vi ber er gärna avvakta med frågor ang leverans.
Tack för erat tålamod och visad hänsyn! Vi beklagar fördröjningarna.
https://www.webhallen.com/se/campaign/7679-Black-Week-2020-Information?page=1
Följ inlägget
45
följare
Black week är kopplat till lagerrensning eller max antal. Därför så försvinner kampanjpriset när produkten inte längre finns i webblagret eller x-antal har sålts.
Alla får vänta, det är inte bara du.
Är väl ingen mening ha express i såna här tider tycker jag.
Eftersom jag troligen inte kommer få mitt paket på länge och det skulle ta bara 2 dagar
Ytterligare en fråga om detta. Har en order där det fanns gott om antal i lager vid beställning, men flera av produkterna är nu slut.
Ligger jag i någon kö så att mina produkter levereras tillslut?
Förstår att ni har mycket att göra, kör på, ni gör ett bra jobb!
Ja de produkterna som nu finns på lager är reserverade till din order så att så snart den saknade produkten kommer in så är ordern komplett.
Tack så mycket! 😀
Vi ber så hemskt mycket om ursäkt om det.
Förstår att det gör dig irriterad, vi har väldigt mycket nu och försöker komma ikapp allt och tyvärr så är det den mänskliga faktorn. Förhoppningvis hittar vi personen som fick din vara istället.
PS
Why did you allow people to pay extra for same day delivery if it was very quick very clear you can not handle it? That option should have been disabled as soon as you realized there will be delays, but then you wouldn't get all the extra cash. Deceiving.
En beställning står hos er som "skickad", men Airmee har meddelat mig om försening och har som sin status att de inte fått leveransen från er.
Är det den helt försåeliga förseningen i leveranser pga. stort tryck just nu eller har något gått snett så jag bör kontakta er support med order nummer? Frågar eftersom ert system säger skickad men Airmee säger tvärt om.
MvH
Alla varorna var i lager men trots det så är en vara ej i lager?(trots att dem alla är i lager även i skrivande stund)
Sen så funkade inte rean på en av mina produkter så jag fick ringa in för att få det justerat i efterhand.
Nu när man loggar in både i inkognito läge samt vanligt ochpå 2 datorer såkan jag inte se mina ordrar utan skickas per automatik till mina "achivments" istället för "beställningar".
Frösökte ringa er inom den tid som står på eran hemsida, men fick att telefonväxeln är stängd trots att jag ringer inom den tid ni har sagt att det är under Black friday.
Försökte nå er genom chatt eftersom dem även skulle vaöppna nu under black friday rean men med ev reduserad tid(dubbelkollade att jag chatta in i tid) men går inte att nå dem heller.
Vad händer egentligen? har eran sida,support och lager bara rasat ihop eller vad är det frågan om?
MVH
En riktigt irreterad men lojal storkund.(har 3 olika konton med er och handlat för troligen en miljon)
Beställde en webhallen config dator under black friday.
Har inte fått datorn än men det är en annan sak som gör mig lite paranoid.
Min order finns inte längre under mina beställningar vilket den gjorde tidigare, det var ett sätt för mig att se på ett ungefär när den skulle komma.
Ska hämta den i butik.
Har ni problem med våra konton eftersom att jag inte längre kan se min beställning?
Tänkte kolla om min express order blivit hanterad ännu, men det går ju ine om beställningsfliken inte fungerar. Hade varit underbarty om man kunde få grejorna innan Fredag denna vecka så brorsan kan få sina presenter.
Utför uppdrag, ibland hemliga sådana, för att låsa upp Webhallens Achievements!
Gruppera achievements med flera nivåer.
I ordered earbuds on 2020-11-26 before lunch, with delivery the same evening with Best Transport AB (WORLD'S WORST DELIVERY COMPANY). Webhallen DID NOT send the item the same day. Fine! Understandable, many were shopping that week. They sent the package on the following day 27/11, and since then I have waited in vain! Best just rebooks and rebooks the delivery day after day. I chatted with support, they assured me the delivery has been made PRIO. I confirmed with Webhallen Support that they are aware of the situation. And as expected, Best sent another SMS with yet another rebooking!
I blame Webhallen! The option for delivery with Best should have been removed, or there should have been a clear warning! There was none of the above! It is therefore WEBHALLEN'S FAULT - failure of delivery and breach of the sales contract!
According to Konsumentlagen, If the company fails to deliver the items according to the contract, the customer has the right to void the deal, and demand a return of the payment. WEBHALLEN - Your unreliable delivery partners have ruined countless lives for the last week or so! SHAME on you for not properly warning us!
Men som jag ser ni har inga problem att skriva (ljuga) när man väljer leveranssätt att det kan levereras på samma kväll?! Varför skriver ni inte att det är oklart eller markera denna info med röd färg? Nej, ribbon på websidan räcker inte!
Jag undrar hur jag får tag på kvittot? Jag har fått orderbekräftelse och pengar har dragits men inget kvitto. Behöver det för redovisning. Ordernr 14193259
La beställning tisdag förra veckan på en tv - då fanns den kvar i lager. Nu är den såklart slut och det enda som står på min order är "mottagen". Kommer jag få min tv överhuvudtaget?
Om det står att en vara har 0 i lager men det är några påväg in. Om jag då lägger en beställning, får jag veta ifall jag bokat en av dessa som är påväg in? Vill ju veta ifall jag får den svängen då eller om det är bättre att avvakta.
Tror med all säkerhet att ni gör ett bra jobb och att vi alla får våra beställningar lagom till jul.
Innan dess tror jag iaf att det inte är någon som har bråttom än så.
Vad håller ni på med?
Jag undrar om man fick tag på den sista varan på era fyndhörna? Eftersom den är efterlängtad 😁
Mvh.
Jag la en order tidigt på måndagen den 23 november och borde således vara någorlunda långt fram i er hantering av Black Week. Varje dag har dock ordern skjutits upp 24 h för leverans tills idag, efter nästan 2 veckor, då ni tog bort dagens datum (!) och nu skriver att ni inte kan bekräfta ett datum alls.
Efter kontakt med kundtjänst får jag som svar att "vi får hoppas den skickas snart!". Det kan jag hålla med om, men mest informativt var nog ändå gårdagens besked "att den finns och är redo att skickas, vi har inte bara kommit dit än". Slutsatsen med den jag pratade med måste då vara att ni inte ens betat av de första 3 dygnen på er kampanj, givet att ni som denna person påstod inte prioriterar vissa ordrar framför andra utan bara jobbar på.
Ni måste kunna ha någon informativ prognos med tanke på att ni ändå lägger ett bemanningsschema. När är ni ikapp troligtvis? Hur långt in på Black Week har ni kommit? Finns ens artikel 317206 hos er?
Tack
Lär väl inte bli postat, och endast ses av er i personalen som jobbar med kundservice, och inget ont mot er! Även hårt arbetande lagerarbetare och andra anställda som är underbemmande får man tro, hälsa dom. Kör hårt, gör ert bästa, och hoppas ni får en bra jul trotsomständigheterna!
Sluta att använda er utav Best transporter, de är helt hopplösa!
Det är ALLTID så att de har förseningar, hemskt otrevlig kundtjänst och så FORT det är Fredagar så kommer det sms om att de har förseningar och inte kan leverera
Jag skulle förstå om det här vore en engångsföreteelse, men oavsett butik jag köper från (inte bara från er) så om det råkar vara Fredagar, så kommer grejerna inte fram
Det som stör mig mest, är att jag betalar för hemfrakten, men den är så värdelös att jag lika gärna kunnat ta vanligt brev med posten och det skulle komma fram snabbare
Tyvärr är jag handikappad och kan inte gå som folk i allmänhet, så jag får stå ut med sådant här, men därför får ni klagomål istället!
En av mina saker saknas i lager och inget leveransdatum finns. Finns det möjlighet att plocka bort just den detaljen och få resten?
Labeställningar den 29/11 och en utav beställningar står det att det finns i lager, men skickas inte, inga lagersaldon eller liknande uppdateras på sidan. Hur länge ska ni skylla på Black Friday osv?
Försökte få kontakt via chatten men den var obemannad. Testade då att ringa istället. Har nu väntat i samtalskön i snart 35 minuter och har inte kommit ett steg framåt utan sitter fortfarande fast på samma plats (nr14).
I luren upprepas envist att ni jobbar så fort ni kan för att komma till mitt ärende. Jag är skeptisk. Detta är f-n sämre än att prova ringa till Posten, dvs det är INTE bra!
Vi gör så gott vi kan och tar in så mycket personal som möjligt för att beta av.
Lagret börjar komma ikapp och ni kommer få era ordrar innan jul. Det är gott om tid kvar. Jag ber er bara ha lite förståelse.
Skulle bara säga KÄMPA PÅ! Ni är bara så bäst! 😀
Försökt ta kontakt med deras kundsupport som är helt ohjälpsamma och värdelösa. Rekommenderar ingen att använda sig av detta lallarföretag. Ni borde säga upp ert kontrakt med dom Deras kundhantering och tjänsten som man betalar extra för är under all kritik!