Leveranstider och saldo under peak

Hejsan,

Ni är många som undrar över era ordrar. Leveranstid och saknat lagersaldo.

  1. Tyvärr har vi högt tryck på vårt lager vilket gör att vi har lite leveranstid än vanligt.Din order kommer att skickas så fort det bara går. 
  2. Produkten finns i webblager men står som "ej i lager" i orderbekräftelsen. Vi har ett fel i våra lagersystem just nu på grund av Black Friday trycket, din produkt finns i detta fall i vårt reservlager och den är upplagd för att skickas inom kort. 
  3. Då många mailar/ringer/chattar med anledning av dessa frågor så har supporten väldigt mycket just nu och vi ber er gärna avvakta med frågor ang leverans.

Tack för erat tålamod och visad hänsyn! Vi beklagar fördröjningarna.
https://www.webhallen.com/se/campaign/7679-Black-Week-2020-Information?page=1
Liisa

Kommentarer

  • Ang. Kampanjpris

    Black week är kopplat till lagerrensning eller max antal. Därför så försvinner kampanjpriset när produkten inte längre finns i webblagret eller x-antal har sålts.
    Liisa
  • Jo. Men nu har det gått fem dagar sedan min beställning lades. Min vara är fortfarande inte packad? Får alla vänta så länge? Jag känner mig bortprioriterad!
    Martin
  • Då vi startade black week förra fredagen så har det kommit in extremt mycket och vi kommer jobba i helgen för att få ut allt så snart det bara går.
    Alla får vänta, det är inte bara du.
    Liisa
  • Hej Jag har betalat express men kommer troligen inte få det.
    Är väl ingen mening ha express i såna här tider tycker jag.
    Eftersom jag troligen inte kommer få mitt paket på länge och det skulle ta bara 2 dagar
    Ladda Klongsin
  • Hej!
    Ytterligare en fråga om detta. Har en order där det fanns gott om antal i lager vid beställning, men flera av produkterna är nu slut.
    Ligger jag i någon kö så att mina produkter levereras tillslut?

    Förstår att ni har mycket att göra, kör på, ni gör ett bra jobb!
    Joel
  • Hej Joel,

    Ja de produkterna som nu finns på lager är reserverade till din order så att så snart den saknade produkten kommer in så är ordern komplett.

    Tack så mycket! 😀
    Liisa
  • Har förmån att mina ordrar ska ha förtur i packningen, alla varor fanns inne. Trots detta tog det länge innan paketet skickades. Vilket jag inte gnällt om eller hört av mig om, MEN nu när jag fått paketet hade ni skickat FEL vara. Varan jag ville ha finns inte i lager längre och en massa personer med lägre level etc verkar ha fått sina beställningar av varan jag ännu inte fått redan för 5-6 dagar sedan. Detta gör mig minst sagt irriterad.
    J
  • Hej J,

    Vi ber så hemskt mycket om ursäkt om det.
    Förstår att det gör dig irriterad, vi har väldigt mycket nu och försöker komma ikapp allt och tyvärr så är det den mänskliga faktorn. Förhoppningvis hittar vi personen som fick din vara istället.
    Liisa
  • beställde ett tagentbord någon dag sedan. ser att pengarna har dragits men jag har inte fått någon länk eller orderbekräftelse, skulle vilja ha det.
    Agust G
  • Jag beställde PS5 den 8 oktober 2019 och nu ser jag på forum att folk som har beställt efter mig har fått leverans. Hur går detta ihop? Jag skulle ha blivit uppringd under eftermiddagen idag med ett svar men det samtalet uteblev.
    Hampus
  • Ordered computer parts with same day delivery last week, 1-2 day delay - fine, but almost one week later BEST (more like WORST) keeps delaying delivery every day texting me webhallen will contact me for new delivery date, never happens. Can't contact BEST, can not contact webhallen - can stay all day waiting on the phone. It would be comedy gold, if it was not real. Awful experience.  

    PS
    Why did you allow people to pay extra for same day delivery if it was very quick very clear you can not handle it? That option should have been disabled as soon as you realized there will be delays, but then you wouldn't get all the extra cash. Deceiving.
    S
  • Hej!

    En beställning står hos er som "skickad", men Airmee har meddelat mig om försening och har som sin status att de inte fått leveransen från er.

    Är det den helt försåeliga förseningen i leveranser pga. stort tryck just nu eller har något gått snett så jag bör kontakta er support med order nummer? Frågar eftersom ert system säger skickad men Airmee säger tvärt om.

    MvH
    Relnah
  • Hej! Jag ser nu att min vara finns varken i weblager men den går att köpa. Hur kan jag som konsument veta om den finns på lager hos leverantör. Om inte denna kommer vill vi ju självklart ha det andra som vi beställt... förstår att ni har högt tryck nu.
    Carina
  • Kontakta supporten vid problem av order!
    Liisa
  • Har beställt för många dagar sedan. jag är en level 20 black och skall ha förtur i packitering med mera? stämmer ens det längre, vill ha ett svar på hur det är förtur på det i dagsläget med tanke på att mina varor var i lager cirka 5 dagar sedan men ej ens skickats.

    Alla varorna var i lager men trots det så är en vara ej i lager?(trots att dem alla är i lager även i skrivande stund)

    Sen så funkade inte rean på en av mina produkter så jag fick ringa in för att få det justerat i efterhand.

    Nu när man loggar in både i inkognito läge samt vanligt ochpå 2 datorer såkan jag inte se mina ordrar utan skickas per automatik till mina "achivments" istället för "beställningar".

    Frösökte ringa er inom den tid som står på eran hemsida, men fick att telefonväxeln är stängd trots att jag ringer inom den tid ni har sagt att det är under Black friday.

    Försökte nå er genom chatt eftersom dem även skulle vaöppna nu under black friday rean men med ev reduserad tid(dubbelkollade att jag chatta in i tid) men går inte att nå dem heller.

    Vad händer egentligen? har eran sida,support och lager bara rasat ihop eller vad är det frågan om?

    MVH
    En riktigt irreterad men lojal storkund.(har 3 olika konton med er och handlat för troligen en miljon)
    RK
  • Hej!
    Beställde en webhallen config dator under black friday.
    Har inte fått datorn än men det är en annan sak som gör mig lite paranoid.

    Min order finns inte längre under mina beställningar vilket den gjorde tidigare, det var ett sätt för mig att se på ett ungefär när den skulle komma.
    Ska hämta den i butik.
    Har ni  problem med våra konton eftersom att jag inte längre kan se min beställning?
    Kim Olsson
  • Vet ni om att om man klickar på Beställningar i sin användare så kommer man till Achievements istället?

    Tänkte kolla om min express order blivit hanterad ännu, men det går ju ine om beställningsfliken inte fungerar. Hade varit underbarty om man kunde få grejorna innan Fredag denna vecka så brorsan kan få sina presenter.


    Dennis F
  • Jag vill att ni plockar ut mig eller gör det möjligt att slippa ur det märkliga bonusspelet som gör att man inte kan nå sina orders utan bara hamnar i denna fåniga meny när man trycker på beställningar: Achievements
    Utför uppdrag, ibland hemliga sådana, för att låsa upp Webhallens Achievements!
    Gruppera achievements med flera nivåer.
    Eile
  • Hi!
    I ordered earbuds on 2020-11-26 before lunch, with delivery the same evening with Best Transport AB (WORLD'S WORST DELIVERY COMPANY). Webhallen DID NOT send the item the same day. Fine! Understandable, many were shopping that week. They sent the package on the following day 27/11, and since then I have waited in vain! Best just rebooks and rebooks the delivery day after day. I chatted with support, they assured me the delivery has been made PRIO. I confirmed with Webhallen Support that they are aware of the situation. And as expected, Best sent another SMS with yet another rebooking!
    I blame Webhallen! The option for delivery with Best should have been removed, or there should have been a clear warning! There was none of the above! It is therefore WEBHALLEN'S FAULT - failure of delivery and breach of the sales contract!
    According to Konsumentlagen, If the company fails to deliver the items according to the contract, the customer has the right to void the deal, and demand a return of the payment. WEBHALLEN - Your unreliable delivery partners have ruined countless lives for the last week or so! SHAME on you for not properly warning us!
    Boris
  • Jag förstår WH, Black Friday kommer bara en gång i 1000 år och man blir helt överraskad det är omöjligt att förbereda sig.

    Men som jag ser ni har inga problem att skriva (ljuga) när man väljer leveranssätt att det kan levereras på samma kväll?! Varför skriver ni inte att det är oklart eller markera denna info med röd färg? Nej, ribbon på websidan räcker inte!
    Peja
  • Tycker att det är ganska oförskämt att utlova expressleverans inom två dagar och sedan skylla lång leveranstid på Black Week. Man borde ha sett till att ha korrekt bemanning för detta, men det är väl förstås snålheten som styr.
    Hasse
  • Hej
    Jag undrar hur jag får tag på kvittot? Jag har fått orderbekräftelse och pengar har dragits men inget kvitto. Behöver det för redovisning. Ordernr 14193259
    Maria Ekholm
  • Vår postorderavdelning ökade med 300% under black week, vi har bemannat upp så mycket vi kan och jobbar dubbelt för att få iväg allt så fort det bara går.

    Liisa
  • Vet inte hur jag ska tolka det ni skriver?

    La beställning tisdag förra veckan på en tv - då fanns den kvar i lager. Nu är den såklart slut och det enda som står på min order är "mottagen". Kommer jag få min tv överhuvudtaget?
    Matte
  • Hej!

    Om det står att en vara har 0 i lager men det är några påväg in. Om jag då lägger en beställning, får jag veta ifall jag bokat en av dessa som är påväg in? Vill ju veta ifall jag får den svängen då eller om det är bättre att avvakta.
    Hanna
  • Kämpa på!
    Tror med all säkerhet att ni gör ett bra jobb och att vi alla får våra beställningar lagom till jul.

    Innan dess tror jag iaf att det inte är någon som har bråttom än så.
    Micke
  • Levererar ni varorna man köpt på Black Friday innan jul ens? Jag handlade hos flera andra företag på Black Friday också och alla har levererat redan. Jag tänkte kompleteringshandla nu innan jul men det kan inte bli hos er eftersom ni inte kan ge ett rakt svar på varför ni tar så lång tid på er att skicka några paket. Ni säger att postorderavdelningen ökade med 300% under Black Week, då borde det ju bara ta tre gånger längre än normalt att skicka paketen, dvs 3 dagar istället för 1 som ni normalt lovar, om ni inte har någonting annat som flaskhalsar i er logistikkedja. Inte one week and counting som det är nu.
    Bragii
  • Även här en Black level 20-kund. Jag har full förståelse för belastningen ni har och gratulerar till försäljningen. Dock är huvudskälet till att jag väljer Webhallen framför andra leverantörer just att kunna få snabbare orderhantering (efter att ni tog bort VIP-kön tråkigt nog). Om ni säger att man belönas med snabbare leverans när man har handlat för flera hundra tusen så ska det väl prioriteras därefter? Den ena beställningen kom snabbt, den andra beställningen är inte skickad trots att varorna ska finnas på lager.
    JS
  • Tråden om Xbox Series konsolerna blev låst tyvärr.. Igår började ni skicka ut konsoler till folk. Är det sista batchen ni fått in för 2020 eller väntas ännu en batch i och med att ni meddelat att ni ska kunna leverera alla beställda i december.
    Anonym
  • Om ni normalt packar paket samma dag, ordrar ökade med 300% och ni jobbar dubbelt. Då kan jag acceptera 2-3 dagar längre leveranstid. Nu har jag väntat 5 dagar på att ni ens skall packa paketet och jag valde till snabbleverans, vilket ni säger på black friday-sidan skulle prioriteras. Nu svarar ni inte ens i chatt eller telefon. Allt tyder på att ni har fått allvarliga problem? Med tanke på kommentarerna här litar jag snart inte på att jag kommer hinna få mina julklappar innan jul eftersom ni inte heller verkar ha koll på ert lagersaldo?
    Christoffer Lilja
  • Och fortfarande inget scar från Webhallens support, dem har sagt att "ja idag skall det skickas" när man ringer till dem 3 gånger i rad. Sen inget svar på min fråga här på support forumet heller trots att det var 2 dagar sedan?

    Vad håller ni på med?
    RK
  • Vad händer om man beställt en vara och det står i beställningen att varan finns i lager, men nu är status på varan att den inväntar release 2/12? Det är en grön bock och så, men undrar mest över kommunikationen där. Vad betyder det?
    Stefan
  • Kära Webhallen,
    Jag undrar om man fick tag på den sista varan på era fyndhörna? Eftersom den är efterlängtad 😁

    Mvh.
    Shinjiz
  • Det är omöjligt att planera när ni för sjätte(!) gången knuffar fram leveransdatum med en dag. Kan ni inte göra ett för er realistiskt estimat istället?

    Jake
  • Hej! Om jag har fått ett meddelande om att ett paket är packat (subject "Din order har packats"). Betyder det att paketet också är skickat, eller har det inte lämnat lagret ännu? Fick meddelanden 29/11. Alfred
    Alfred Godoy
  • Hej! Är det verkligen rimligt att en order som lades den 23/11 fortfarande inte har skickats trots att varan funnits i lager hela tiden?
    Magnus Våge
  • Hej, jag beställde med express där man fick betala extra men min vara har inte ens skickats, infon om att ni ha högt tryck fick jag efteråt tyvärr.... min leverans skulle bara ta mellan 1-2 dagar och beställdes den 1/12. Kommer man få expresskostanden tillbaka eller liknande?
    Kent Bengtsson
  • hur länge räknar ni med att det tar innan ni kommer ifatt med ordrar?
    Morgan Alcen
  • Hej!

    Jag la en order tidigt på måndagen den 23 november och borde således vara någorlunda långt fram i er hantering av Black Week. Varje dag har dock ordern skjutits upp 24 h för leverans tills idag, efter nästan 2 veckor, då ni tog bort dagens datum (!) och nu skriver att ni inte kan bekräfta ett datum alls.

    Efter kontakt med kundtjänst får jag som svar att "vi får hoppas den skickas snart!". Det kan jag hålla med om, men mest informativt var nog ändå gårdagens besked "att den finns och är redo att skickas, vi har inte bara kommit dit än". Slutsatsen med den jag pratade med måste då vara att ni inte ens betat av de första 3 dygnen på er kampanj, givet att ni som denna person påstod inte prioriterar vissa ordrar framför andra utan bara jobbar på.

    Ni måste kunna ha någon informativ prognos med tanke på att ni ändå lägger ett bemanningsschema. När är ni ikapp troligtvis? Hur långt in på Black Week har ni kommit? Finns ens artikel 317206 hos er?

    Tack
    Michael
  • Ja hörrni, det här hanterade ju era konkurrenter klart bättre. Till och med Mediamarkt, och det säger väl en del. Underbetyg tyvärr, och en varning lagd till vänner och familj om leveranstiderna.

    Lär väl inte bli postat, och endast ses av er i personalen som jobbar med kundservice, och inget ont mot er! Även hårt arbetande lagerarbetare och andra anställda som är underbemmande får man tro, hälsa dom. Kör hårt, gör ert bästa, och hoppas ni får en bra jul trotsomständigheterna!
    Jonas
  • Hej,

    Sluta att använda er utav Best transporter, de är helt hopplösa!
    Det är ALLTID så att de har förseningar, hemskt otrevlig kundtjänst och så FORT det är Fredagar så kommer det sms om att de har förseningar och inte kan leverera

    Jag skulle förstå om det här vore en engångsföreteelse, men oavsett butik jag köper från (inte bara från er) så om det råkar vara Fredagar, så kommer grejerna inte fram

    Det som stör mig mest, är att jag betalar för hemfrakten, men den är så värdelös att jag lika gärna kunnat ta vanligt brev med posten och det skulle komma fram snabbare
    Tyvärr är jag handikappad och kan inte gå som folk i allmänhet, så jag får stå ut med sådant här, men därför får ni klagomål istället!
    Daniel Johansson
  • Nu får ni väl ändå ge er Webhallen!!! Det har gått över en vecka sedan min beställning skulle levereras och jag har fortfarande inte fått varan eller någon information från er!! Varför klarar ni inte att leverera när andra liknande affärer gör det (med kanske 1-2 dagars fördröjning på sin höjd)? Riktigt dåligt är det i alla fall! Detta fiasko kommer att kosta er många kunder!
    Fredrik
  • Hej Jag beställde 14 november. Idag är det 7 december. Jag förstår att ni har mycket men är orolig för att julklapparna inte kommer fram i tid. Har ni verkligen mer än tre veckors leveranstid på varor som det står att ni har i lager? Det vore bra om ni skriver hur lång leveranstid man kan förvänta sig så slipper ni nog några samtal. Det var 77 före mig i kön när jag försökte ringa.
    Katarina Holm
  • Hej!

    En av mina saker saknas i lager och inget leveransdatum finns. Finns det möjlighet att plocka bort just den detaljen och få resten?
    Simon Molander
  • Tycker detta är skandal om jag får vara ärlig!

    Labeställningar den 29/11 och en utav beställningar står det att det finns i lager, men skickas inte, inga lagersaldon eller liknande uppdateras på sidan. Hur länge ska ni skylla på Black Friday osv?
    Fredde
  • Finns det ingen var och håller ställningarna i Kundsupporten?!?
    Försökte få kontakt via chatten men den var obemannad. Testade då att ringa istället. Har nu väntat i samtalskön i snart 35 minuter och har inte kommit ett steg framåt utan sitter fortfarande fast på samma plats (nr14).
    I luren upprepas envist att ni jobbar så fort ni kan för att komma till mitt ärende. Jag är skeptisk. Detta är f-n sämre än att prova ringa till Posten, dvs det är INTE bra!
    Richard Rättrådig
  • Postorder ökade med 300% supporten har också ökat rejält, samtidigt som vi har personal hemma iom coronarestriktioner.
    Vi gör så gott vi kan och tar in så mycket personal som möjligt för att beta av.

    Lagret börjar komma ikapp och ni kommer få era ordrar innan jul. Det är gott om tid kvar. Jag ber er bara ha lite förståelse.
    Liisa
  • Hejsan Webhallen!

    Skulle bara säga KÄMPA PÅ! Ni är bara så bäst! 😀

    Shinjiz
  • Best Transport är en total katastrof. De ändrar tider för utkörning hela tiden så man kan inte planera sitt liv. Mitt paket har ni legat i deras lager i en veckan snart. Jag betalde för en express leverans och fick även välja ett leveransfönster. Då förväntar jag mig att Best ska hålla det då jag tvingas vara hemma!

    Försökt ta kontakt med deras kundsupport som är helt ohjälpsamma och värdelösa. Rekommenderar ingen att använda sig av detta lallarföretag. Ni borde säga upp ert kontrakt med dom Deras kundhantering och tjänsten som man betalar extra för är under all kritik!


    Lucas
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.