Hej! På forumet samlar vi information och svar på frågor du kan ha gällande våra butiker och produkter.
Kanske har någon annan haft samma fundering som du?
Webhallen Sverige AB som koncept grundades 1999 i en liten lägenhet i centrala Stockholm och har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges ledande återförsäljare inom hårdvara, hemelektronik, gadgets, spel och film.
Framgångskonceptet har hela tiden varit att ständigt expandera och tänka stort, samtidigt som vi håller ett stadigt tag om våra rötter som hårdvaru- och spelentusiaster.
Som kund hos oss vill vi att du alltid ska känna tillit till att vi har passion för teknik och spel som gör att vi kan hjälpa dig att fatta rätt beslut.
Webhallen lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges. 1 års garanti gäller även för våra fyndvaror. För hårdvara och hemelektronik gäller respektive tillverkares garanti. Förbrukningsartiklar, såsom exempelvis batterier och laddare, har vanligtvis 6 månaders garanti.
Köpte, den 3 mars 2020, en Lenovo med intel i7, 16gb, 1tb ssd, rtx 2060 processor.
Nu har följande problem hänt och jag undrar var man lämnar in för reparation då garantin fortfarande gäller?
Problemen är:
- "blå skärm" som blir ibland helt slumpmässigt
- vid omstart så startar den inte upp helt och man får koppla ur den ngr timmar(!) och då kan det fungera.
MVH
Hans
Maila oss gärna in på support@webhallen.com med ditt ordernummer så får vi skicka ut en reklamationsblankett och en fraktsedel till dig så får vi ta in den produkt till oss.
Ha en fin dag.
Vid nyköp av en laptop och man köper till extra SSD-M2 för att addera själv.
Gäller garantin eller måste man beställa tjänsten från er för att garantin ska vara giltig?
Att du installerar de själv påverkar inte garantin på övriga datorn, såvida det inte går att att härleda eventuell skada/problem till felaktig installation.
jag undrar nu om det går att få tillbaks en till hörlurs, ellerhur går det till? Jag tog försäkringssvtale ifall någonting skulle
Tacksam för svar
Hälsningar Danie Kozlowski
Philip har en egen garanti utöver den vi lämnar. Så när vår garanti har löpt ut så gäller fortfarande Philips i 1 år till.
Jag är tyvärr osäker på det. Kontakta vår support så får dem hjälpa dig.
Kontakta oss här
Maila oss gärna in på support@webhallen.com med ditt ordernummer så får vi skicka ut en reklamationsblankett och en fraktsedel till dig så får vi ta in den till oss alternativt om du vill lämna in den i butik.
Ha en fin dag.
Kontakta vår support så skickar dem en retursedel till dig så kan du boka upphämtning av postnord!
Kontakta oss här
Jag lämnade in mina hörlurar den 19 januari.
Idag 13 dagar efter, får jag ett mejl att ni skickar mina hörlurar till en auktoriserad servicepartner.
Det betyder att det har legat i en butikshylla i onödan?
Hur kommer det sig att det har tagit så lång tid?
Om eran uselt garantiservice fungerar på det här sättet lär jag sluta att köpa varor från er.
Det beror troligtvis på att vi väntat svar ifrån verkstaden. Ibland kan de godkänna att vi direkt byter ut produkten mot en ny och ibland vill de laga den. Därav tar det lite tid.
Sånna skador täcks inte utav garantin!
Jag köpte en El-skoter Xiaomi i Augusti förra året. Lämnade in den i ett garantiärende i Dec då den då och då slutade att fungera/hackade till då och då när man körde (glappt) och hade varit så varje dag på slutet innan jag lämnade in den. Nu efter 4 mån...när jag ska hämta den i Bergshamra så visade sig att er reparationsfirma ni anlitat inte hittat ngt fel och jag som kund ska betala deras test..? stämmer det verkligen?!...känns inte bra att ni lägger den kostnaden på kunden rakt upp och ner.
mvh Robert
Vi har den infon uppe på vår hemsida så det stämmer!
Tänk på att ett funktionsfel skall reklameras inom skälig tid från det att du upptäckt felet. Du måste även kunna styrka ditt köp vid en reklamation, vi rekommenderar bifogande av kvitto eller följesedel.
Webhallen testar alla inlämnade produkter och gör en initial bedömning om vidare åtgärd.
Observera att en felsökningsavgift på 250 SEK kan komma att debiteras om:
- Produkten konstateras som felfri
- Kostnadsförslag för åtgärd som faller utanför garanti inte godkänts av kund
- Felet faller utanför garantin p.g.a. handhavandefel eller annan felaktig hantering
Om produkten undersökts av en auktoriserad verkstad som konstaterar att felet inte täcks av garanti eller reklamationsrätt (T.ex. pga. yttre åverkan, felaktig hantering eller att felet inte bedöms som ursprungligt), samt om inga fel konstateras - kan avgiften bli betydligt högre.köpte ett playstation 5 hos er. när jag packade upp den så såg jag att skruven till stativet inte fanns med så jag kan ha min konsol stående. min fråga är hur går jag tillväga för att få den skruven? vem ska jag kontakta?
mvh Jimmy
Det låter mycket märkligt.
Skicka in ett mail till support@webhallen.com så kan vi kika på detta.
Vid ägarbyte av en produkt med giltigt kvitto som köpbevis, godkänner vi genrellt garanti på varan.
Notera dock att vi ej tar emot en vara som bytt ägare under reklamationsrätten, då reklamationsrätten är en avtalsbaserad rätt mellan den ursprungliga köparen och oss som företag.
Om du behöver åberopa garanti på en vara du köpt i andra hand, måste du kunna uppvisa giltigt köpbevis på att varan är köpt hos oss för att vi ska kunna starta ett garantiärende mot verkstad och/eller leverantör, och om det ej går under garanti, tillkommer service- och undersökningsavgifter.
Även rätten till Öppet-köp appliceras endast på den ursprungliga ägaren, och ej på andra-hands ägaren.
Önskar dig en fortsatt bra dag.
Vid ägarbyte av en produkt med giltigt kvitto som köpbevis, godkänner vi generellt garanti på varan.
Köpte en apple watch förra julen. Hittar dock inte kvittot och klockan har fått en skada. Går det att lösa garanti utan kvittot på något sätt?
Tacksam för svar,
/Daniel
Kvitto måste närvara vid inlämning på garanti.
Antigen om du har en bild på kvittot där allt tydligt framgår alternativt om du har ett
ordernummer som man får vid beställning över nätet.
Om du ej har detta tillhands så kan vi fortfarande leta fram ditt kvitto.
För att vi ska kunna få fram ditt kvitto så kommer du behöva skicka in en bild på ditt kontoutdrag på köpet. Vi kommer även behöva veta vad för produkt du köpt och i vilken av våra butiker du handlat i.
Om du kontaktar vår kundtjänst med denna information via mejlformuläret kommer vi kunna leta efter ditt köp i våra kvittosystem.
Notera dock att vid fysiska skador på produkten så täcker inte garantin kostnader för eventuell reparation.
Hej,



Min 970 EVO förorsakade att min dator kraschade. Jag har försökt att lösa problemet genom att installera om Windows, men det går inte att installera om disken! (det går att läsa vissa filer, men inget går att skriva.)
(jag var tvungen att köpa en ny disk, och det fungerade perfekt).
Vad jag förstår så har disken kraschat inom garantitiden! , se bilagor.
Vad gäller i det här fallet?
Tacksam för svar!
med vänlig hälsning
Jan
I det här fallet gäller garantin som vanligt.
Då är du välkommen in till en av våra butiker alternativt kontakta vår kundtjänst
så hjälper vi dig vidare med ditt ärende.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Hej köpte en xiaomi scooter som det var punktering på bakdäcket på. Är andra jag kommer reklamera nu. Har även försökt ringa kundtjänst men går inte att komma fram, samtalet bryts bara.
Har reklamation blanket från förra gången kvar. Kan jag använda samma ? Mvh Christofer
Vi har haft lite strul med våra telefonlinor till kundtjänsten på senaste tiden,
beklagar för detta.
Vi ber dig dock inte använda den gamla fraktsedeln då
den kan ha utgått vid det här laget. Kontakta vår kundtjänst via mejl t.ex. så fixar de en ny retursedel.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Jag undra hur länge är en garanti av el scooter som heter Xiaomi PRO 2
Den har 1 års garanti.
Ha en bra dag!
Min dammsugare har slutat fungera den är bara 11 mån gammal.
Hur går jag vidare?
Per
Maila oss gärna in på support@webhallen.com med ditt ordernummer så får vi skicka ut en reklamationsblankett och en fraktsedel till dig så får vi ta in den till oss, alternativt så kan du lämna in den i någon av våra butiker!
Ha en fin dag.