Hej! På forumet samlar vi information och svar på frågor du kan ha gällande våra butiker och produkter.
Kanske har någon annan haft samma fundering som du?
Webhallen Sverige AB som koncept grundades 1999 i en liten lägenhet i centrala Stockholm och har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges ledande återförsäljare inom hårdvara, hemelektronik, gadgets, spel och film.
Framgångskonceptet har hela tiden varit att ständigt expandera och tänka stort, samtidigt som vi håller ett stadigt tag om våra rötter som hårdvaru- och spelentusiaster.
Som kund hos oss vill vi att du alltid ska känna tillit till att vi har passion för teknik och spel som gör att vi kan hjälpa dig att fatta rätt beslut.
Det var många som var redo för släppet så runt 09:35-40 så var alla enheter tyvärr uppbokade och slut.
Vi kommer uppdatera vår sidoinformation gällande släppet och hoppas på att få in fler enheter i en snar framtid.
Jag tolkade er kommunikation som att ni skulle släppa ett antal PS5 i vågor, dvs ett visst antal konsoler vid de tre olika tidpunkterna. Jag trodde att ni gjorde så här för att göra det lättare för kunder att planera.
Det är uppenbart när jag läser kommentarerna på Facebook att jag inte är ensam om att ha tolkat det på det här sättet.
Men nu så släppte ni alla vid 0930. Jag missade 0930 p.g.a jobbet men tänkte att jag försöker 1030, vilket jag nu förstår inte är någon idé.
Jag är väldigt förvånad över att ni trodde att det skulle finnas några exemplar kvar efter 0930 om ni släpper allt samma tid.
Jag föreslår att ni antingen kommunicerar EN tid när nya exemplar släpps för beställning, eller så delar ni upp antalet exemplar under dagen.
Tanken var som kommunicerat att systemet skulle släppa i omgångar, men på grund av det höga trycket på servern så blev det fel i systemet.
Vi undersöker vad som har gått fel i systemet, men är dessvärre inget vi alltid kan kontrollera när de tekniska aspekterna fallerar.
Systemet överbelastades och det skedde till och med en överbokning, så om man inte får en allokerad nu men har en stående order så hamnar man i en reservationskö.
Vi ber er att ha överseende med detta, och vi tar med all feedback till kommande släpp.
Jag kan tyvärr inte svara på hur förväntningarna var gällande detta eller vad som åtgärdades inför släppet, men vi kommer ta upp detta med de avdelningar det rör för att förebygga att en liknande situation upprepas.