Abeställda varor
Jag avbeställde en dator innan jag mottagit den. Ni har skickat mig en räkning på den datorn, fast den enligt er är avbeställd. Som anledning har kundtjänst angivit att den ej återkommit till er. Alltså att leverantören, budbee, tappat bort den. Den beställdes, och avbeställdes över en månad sedan.
Trots detta har ni skickat en räkning, som jag nu betalat. Är detta vanligt förekommande hos er? Alltså att ta betalt för saker som är avbeställda-
Kommer ni skicka tillbaks pengarna när ni hittat er dator igen? Är detta beteende lagligt enligt er vetskap? Alltså att skicka räkningar med inbetalningskrav för avbeställda varor, under premissen att ni slarvat bort dem.
Trots detta har ni skickat en räkning, som jag nu betalat. Är detta vanligt förekommande hos er? Alltså att ta betalt för saker som är avbeställda-
Kommer ni skicka tillbaks pengarna när ni hittat er dator igen? Är detta beteende lagligt enligt er vetskap? Alltså att skicka räkningar med inbetalningskrav för avbeställda varor, under premissen att ni slarvat bort dem.
Följ inlägget
1
följare
Det är skillnad på avbeställd order och returnerad.
När ordern har hunnit åka iväg så återbetalar vi först när ordern kommit tillbaka.
Fakturan markeras automatiskt som färdig när ordern lämnat lagret.